TL;DR
Er zijn vele factoren die meespelen in de inboedel opruiming prijs bereking. Daarom plakken wij, in tegenstelling tot sommige concurrenten, niet zomaar een prijs per m² of per type woning. Wij geven enkel een prijs op maat van uw inboedel opruiming, waarbij al het onderstaande in de berekening opgenomen wordt. Heeft u bijvoorbeeld onderstaande tips om kosten te besparen toegepast? Dan zal hiermee rekening gehouden worden in uw offerte! Dit doen we door op voorhand een volledig gratis en vrijblijvende bezichtiging te doen en op basis hiervan onze offerte te maken. Maak hier uw afspraak.
Dus u bent op zoek naar een goede Inboedel Opruiming Prijs? In dit blogartikel vind je alle info over hoe opruimingsdiensten zoals Boboke de prijs van een opruiming bepalen en hoe u kan besparen op de prijs van uw inboedel opruiming!
Zelf een huis ontruimen? 7 gouden tips van een professional
Welke factoren spelen een rol bij de prijs van een inboedel opruiming?
Een inboedel opruiming prijs kan worden opgesplitst in 6 kost factoren:
- Over wat voor pand gaat het? M.a.w. hoe groot is het pand en hoeveel verdiepen zijn er?
- Uit wat bestaat de inboedel? Hoeveel percent van de inboedel geeft extra (afval)kosten?
- Zijn er extra middelen nodig zoals een ladderlift, parkeer borden en/of afvalcontainer?
- Moeten er licenties aangevraagd worden aan de gemeente?
- Zijn er extra taken die moeten worden uitgevoerd bovenop de opruiming?
- Zijn er al bepaalde zaken gebeurd door de klant waardoor wij minder werk hebben (zie kost bespaar tips onderaan)?
Type woning
De prijs van de opruiming van een inboedel heeft dus meerdere factoren. Uiteraard is het type pand van eerste belang. Gaat het om een appartement of huis leegmaken? Bedrijfspand of een garage? Zolder of kelder? De grootte speelt m.a.w. een belangrijke rol in de prijsbepaling, ook het aantal verdiepen van het pand speelt daarin een aanzienlijke rol omdat dit ofwel de extra kost van een ladderlift meebrengt, of de extra kosten in werkuren door het vele traplopen/gebruiken van lift.
Inhoud inboedel
Verder speelt de inhoud van het pand ook een belangrijke rol. Hoeveel percent van de inboedel is voor de afvalcontainer? Hoeveel percent is nog bruikbaar? Is er misschien sprake van een vervuilde woning of een overvolle woning?
Benodigde hulpmiddelen
In veel gevallen betekent het gebruik van afval containers een grote besparing op werkuren vanwege het groot volume aan onbruikbaar materiaal in de inboedel. In het geval dat de inboedel niet voldoende afval genereert kiezen we om het afval zelf af te voeren naar het containerpark. Ook het gebruik van een ladderlift is af en toe zeer voordelig, maar ook vooral een must bij appartementen waar het anders niet mogelijk is om bepaalde stukken buiten te krijgen. Maar een ladderlift kan dus ook erg veel werkuren besparen, zeker wanneer we spreken over meerdere verdiepingen.
Extra taken
Ten slotte zijn er ook mogelijk extra kosten indien een volledige schoonmaak van het pand gewenst is, strippen van tapijten, een spoed opruiming, afspuiten van de oprit met hoge druk reiniger, of andere extra diensten.
Benodigdheden checklist
- Veel onverkoopbare/onbruikbare spullen of afval? => Afvalcontainer(s) nodig
- Grote spullen op verdieping of appartement op hogere verdieping? => Ladderlift nodig
- Container of ladderlift nodig? => Mogelijks licentie nodig van gemeente afhankelijk van situering en plaatsing
- Container of ladderlift nodig? => Mogelijks parkeer signalisatie nodig van gemeente afhankelijk van situering en plaatsing
Hoe je zelf kosten kan besparen
Er zijn een aantal manieren waarop je de inboedel opruiming prijs naar beneden kan halen. De voornaamste tips die we hier meegeven geven als voordeel een flinke hap uit de prijs, maar als nadeel meer werk voor u zelf. Als je het bijvoorbeeld ziet zitten het voorbereidend werk van een inboedel opruiming zelf op te nemen en de opruimingsdienst enkel wil inschakelen voor het ophalen en afvoeren van de spullen moet dit een grote impact hebben op de prijs. Hoe je zelf begint aan een inboedel opruiming kan je lezen in onze inboedel opruim gids.
De voornaamste zaken die u kan doen om kosten te besparen op de inboedel opruiming:
- Zelf kasten al leegmaken en alles sorteren
- Grote meubelstukken demonteren (indien van toepassing)
- Alles op gelijkvloers plaatsen (indien van toepassing)
- Duidelijk zijn in offerte aanvraag van wat er al gebeurd is en wat er nog moet gebeuren. Stuur foto’s mee voor extra duidelijkheid.
Vraag nu uw Inboedel Opruiming Offerte aan
De beste manier om achter de kostprijs van uw inboedel opruiming te komen is om contact op te nemen met een professionele inboedel opruimdienst zoals Boboke.
Boboke staat voor betaalbaar kwaliteitswerk en is daar ook gekend voor in en rond Aartselaar, Antwerpen, Arendonk, Baarle-Hertog, Balen, Beerse, Berlaar, Boechout, Bonheiden, Boom, Bornem, Borsbeek, Brasschaat, Brecht, Dessel, Deurne, Duffel, Edegem, Ekeren, Geel, Grobbendonk, Heist-op-den-Berg, Hemiksem, Herentals, Herenthout, Herselt, Hoogstraten, Hove, Kalmthout, Kapellen, Kasterlee, Kessel-lo, Heverlee, Deurne, Borgerhout, Oostakker, Olen, Wijgmaal, Wilsele, Essen, Kiel, Hulshout, Kontich, Laakdal, Lier, Lille, Lint, Malle, Mechelen, Meerhout, Merksplas, Merksem, Mol, Mortsel, Niel, Nijlen, Olen, Oud-Turnhout, Putte, Puurs, Ranst, Ravels, Retie, Rijkevorsel, Rumst, Schelle, Schilde, Schoten, Sint-Amands, Sint-Katelijne-Waver, Stabroek, Turnhout, Vorselaar, Vosselaar, Westerlo, Wijnegem, Willebroek, Wommelgem, Wuustwezel, Zandhoven, Zoersel, Zwijndrecht
Probeer zo specifiek mogelijk te zijn over de soort en de grootte van het pand, type en kwaliteit inhoud van het pand, en eventuele extra info en foto’s via mail of whatsapp.